Veelgestelde vragen
Hebben jullie nog plaats op de opvang?
Dit hangt af van de locatie, de gewenste dagen en de school waar je kind(eren) zit(ten). Wil je weten of er plek is? Stuur dan een e-mail naar info@flekss.nl. Je ontvangt dan snel een antwoord. Vergeet niet de gewenste ingangsdatum door te geven!
Hebben jullie ook kinderdagverblijflocaties?
Ja, in Etten-Leur (De Nowies), in Oosterhout (De Fennaas) en in Breda (Kraaienest). Sinds mei 2024 hebben we ook een kinderdagverblijflocatie in Raamsdonksveer. Tenslotte hebben we peuteropvang in Terheijden.
Kan ik uren uit mijn urenpotje meenemen naar het volgende jaar?
Nee. Je dient je uren op te maken in het jaar dat je ze in het urenpotje krijgt. Als je ze niet opmaakt, vervallen deze uren in het nieuwe jaar.
Ben ik mijn uren kwijt als mijn kind ziek is en/of niet komt?
De uren worden automatisch bewaard in het urenpotje, mits je je kind 24 uur van tevoren hebt afgemeld via de KOV-net app.
Waar kan ik terecht voor al mijn vragen?
Voor al je vragen over planningen en financiën kun je terecht bij het serviceteam. Zij zijn op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 bereikbaar op 076-3034242 en via info@flekss.nl.
Zijn jullie open tijdens studiedagen?
Ja! Wij zijn geopend tijdens alle studiedagen van alle scholen. Op studiedagen kun je bij ons terecht van 07:30 tot 18:30 (op sommige locaties zelfs vanaf 07:00). We vragen je om je kind uiterlijk om 09:00 bij de BSO af te zetten, zodat we leuke uitjes en activiteiten kunnen organiseren
Voegen jullie de kinderen samen tijdens de vakanties?
Dit is afhankelijk van de locatie. Je wordt hiervan altijd op de hoogte gebracht door ons serviceteam.
Hoe geef ik afmeldingen of wijzigingen door?
Dit kun je zelf regelen via de app: KOVnet ouderapp. Wanneer je hulp nodig hebt bij het gebruik van deze app, neem dan contact op met het serviceteam via info@flekss.nl. Dan helpen we je zo snel mogelijk op weg.
Kunnen jullie mij helpen met de aanvraag van de kinderopvangtoeslag?
Uiteraard helpen we je graag bij het aanvragen van de kinderopvangtoeslag. Je kunt bellen naar 076-3034242 of mailen naar info@flekss.nl om hiervoor een afspraak te maken. We ontvangen je graag op kantoor, gevestigd aan de Neerloopweg 36 in Breda. Voor de aanvraag van de toeslag heb je je DigiD inloggegevens nodig en ook die van een eventuele toeslagpartner. Daarnaast hebben we voor het invullen een (recente) loonstrook of jaaropgave nodig.
Ik heb mijn kinderopvangtoeslag (nog) niet ontvangen, is het mogelijk om later te betalen?
Ja, dat is mogelijk! Je kunt dit doorgeven aan ons serviceteam door te mailen naar administratie@flekss.nl. We vragen wel altijd om een bewijs, zoals een schermafbeelding, zodat we zeker weten dat de kinderopvangtoeslag correct is aangevraagd.
Heb ik een opzegtermijn?
Ja, er is een opzegtermijn! Indien je voor de 15e van de maand opzegt, dan loopt je contract aan het einde van dezelfde maand af. Zeg je je contract op of na de 15e van de maand op, dan loopt uw contract aan het einde van de volgende maand af.
Ik word binnenkort werkloos, heb ik dan nog recht op kinderopvangtoeslag?
Op het moment dat je uit dienst gaat bij je werkgever, heb je nog 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag.
Wat gebeurt er met de uren uit mijn urenpotje als ik mijn contract halverwege het jaar beëindig?
Deze uren komen te vervallen; hiervoor wordt geen restitutie verleend. Aan het begin van het kalenderjaar ontvang je alle vakantie-uren tot het einde van dat jaar in je urenpotje. Als je halverwege het kalenderjaar stopt met de opvang, kan het zijn dat er nog niet gebruikte uren in je potje staan die niet zijn betaald.
Wat kost de BSO mij netto per maand?
Dit is afhankelijk van je (gezamenlijk) inkomen. Je kunt dit berekenen met behulp van onze rekentool. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je ook contact opnemen met het serviceteam.
Kan ik een proefmiddag en/of rondleiding inplannen?
Ja, dat kan zeker! Als je het formulier op deze pagina invult, nemen wij telefonisch contact met je op om de proefmiddag of rondleiding in te plannen.
Is flexibele opvang mogelijk?
Nee, het is helaas niet meer mogelijk om flexibele opvang aan te vragen. Je kunt natuurlijk altijd dagen kiezen en ruilen via de app KOVnet. Als onze planning het toelaat, zullen wij dit uiteraard accepteren. Heb je vragen over het aanvragen via de app, laat het ons dan weten via 076 – 3034242. Het serviceteam helpt je dan graag verder.
Ik wil mijn kind aanmelden voor de BSO of het kinderdagverblijf. Is er plek?
Deze vraag is helaas moeilijk te beantwoorden. Veel dagen en locaties zijn (nagenoeg) helemaal vol. Je kunt je (kind)eren inschrijven en ontvangt dan snel een reactie of er plek is, of dat je kind op de wachtlijst staat. We vragen je vriendelijk om je kind(eren) maximaal 6 maanden van tevoren in te schrijven
Wat is het debiteurenhuis?
Als een ouder 2 maanden achterloopt met betalen en er geen betaalafspraak is gemaakt die nagekomen wordt, kan het kind helaas niet meer terecht bij Flekss Kinderopvang. We geven de incasso dan uit handen aan Het Debiteurenhuis. Alle verdere communicatie zal via Het Debiteurenhuis verlopen. Onze administratieve medewerkers doen er alles aan om dit te voorkomen en zullen dit alleen doen als er geen andere afspraken mogelijk zijn.
Wanneer kan ik mijn kind inschrijven?
Je kunt je kind(eren) altijd inschrijven, maar we nemen aanvragen pas in behandeling als de gewenste startdatum maximaal 6 maanden vooruit ligt. We kunnen op dit moment niet inschatten of er over 18 maanden plek beschikbaar is op een locatie, en we kunnen geen plek zo lang vooruit reserveren.
Wat is de volgorde wachtlijst?
Broertjes en zusjes van kinderen die al op de BSO zitten, krijgen altijd voorrang. Ook krijgen kinderen die voor het complete pakket (52 weken) kiezen voorrang op kinderen die het basispakket (40 weken) kiezen. Daarnaast kijken wij altijd naar de datum van de aanmelding.
Wanneer betalen jullie mijn factuur?
Flekss Kinderopvang heeft te maken met meer dan honderd partners en leveranciers. Wij hebben ervoor gekozen om één keer per maand alle uitgaande facturen te betalen. Dit gebeurt op de 28e van iedere maand. Als je je factuur uiterlijk de 20e van de maand verstuurt naar administratie@flekss.nl, en deze wordt goedgekeurd, dan ontvang je het bedrag de 28e op je rekening.

